Ekonomiassistent SÖKES
Ekonomiassistent för spännande uppdrag hos våra kunder
Är du en skicklig och engagerad ekonomiassistent som vill ta dig an varierande och utmanande uppdrag hos våra kunder?
På Arrow Consulting söker vi nu en kompetent ekonomiassistent som vill spela en viktig roll i att stödja ekonomiavdelningen och hantera olika ekonomirelaterade uppgifter. Vi får löpande in spännande uppdrag från våra kunder och söker nu en individ som är redo att möta utmaningar och leverera resultat.
Våra kunder är medelstora till stora företag som främst finns i Mälardalsregionen.
Kvalifikationer
– Högskoleutbildning inom ekonomi.
– Minst 1 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
-Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Här är några grundläggande kunskaper och färdigheter som vi ser kan vara värdefulla i rollen som Ekonomiassistent i uppdrag hos våra kunder:
Bokföring: Förståelse för grundläggande bokföringsprinciper, inklusive hantering av debet och kredit, och förmåga att registrera finansiella transaktioner noggrant.
Ekonomisk programvara: Användning av ekonomisk programvara som Excel, QuickBooks, eller andra specialiserade ekonomisystem för att hantera och bokföra ekonomiska transaktioner. (Erfarenhet av SAP, Visma, Navision eller Agresso är meriterande)
Fakturahantering: Registrering, granskning och hantering av inkommande och utgående fakturor, inklusive betalning.
Budgethantering: Grundläggande förståelse för budgetprocessen och förmåga att följa upp och rapportera budgetavvikelser.
Avstämning: Förmåga att avstämma bankkonton, leverantörskonton och andra ekonomiska poster för att säkerställa att de är i balans.
Rapportering: Sammanställa och presentera ekonomisk information och rapporter för interna och externa intressenter, inklusive ledningsrapporter och momsredovisning.
Moms och skatt: Grundläggande kunskap om moms- och skattebestämmelser samt förmåga att hantera momshantering och skatteåtaganden.
Kostnadshantering: Hantera och rapportera företagets kostnader, inklusive hantering av utlägg och företagskreditkort.
Dataanalys: Grundläggande förmåga att analysera ekonomisk information och identifiera trender, avvikelser och potentiella förbättringsområden.
Kommunikation: Effektiv kommunikation med interna och externa parter, inklusive leverantörer, kunder och revisorer.
Organisationsförmåga: Hålla ordning på ekonomisk dokumentation och arkivering av ekonomiska poster samt följa tidsfrister.
Etik och professionalism: Följa etiska riktlinjer och upprätthålla en professionell attityd gentemot kollegor och intressenter.
Redovisningsstandarder: Förståelse för lokala redovisningsstandarder samt lagar och föreskrifter som gäller för ekonomifunktionen.
Entusiasm och inlärningsförmåga: Visa engagemang för ditt arbete och vara beredd att lära dig nya ekonomiska färdigheter och koncept vid behov.
Om du är redo att ta dig an olika ekonomirelaterade uppdrag, möta utmaningar och leverera resultat till våra kunder, ser vi fram emot din ansökan. (fyll i formuläret längre ner på sidan)
Vad gör oss unika och varför ska du bli en del av oss?
Vi är ett litet företag där varje individ har en avgörande roll i vår framgång. Hos oss är alla våra konsulter viktiga, och vi värdesätter den unika kompetens och erfarenhet som varje medarbetare bidrar med. Som konsult hos oss blir du en del av vårt team, och vi är dedikerade till att skapa en givande och samarbetsinriktad arbetsmiljö.
Vi på Arrow Consulting fokuserar på konsulter med minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet för att agera som en “plantskola” till vårt systerbolag Reqiro. Reqiro fokuserar i sin tur på konsulter med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Genom vårt nära samarbete med Reqiro har vi inom organisationen möjligheten att vara med och bidra till varje konsults kompetensutveckling för att på sikt kunna erbjuda konsulten mer avancerade uppdrag.
Alla våra konsulter är anställda hos oss, men jobbar ute hos våra kunder som finns främst i Mälardalsregionen. Detta innebär att du får möjligheten att tillämpa din kompetens och erfarenhet i olika branscher och utmaningar.
Vår anställningsprocess inleds med att du svarar på några enkla frågor och skickar in din ansökan via vårt formulär. Vi går igenom ansökningarna löpande och utvärderar vilka kandidater som är bäst lämpade både för att bli en del av vårt team samt för uppdrag ute hos våra kunder.
De som går vidare i det första steget kallas in för en intervju, och därefter genomförs en referenstagning. Ibland krävs en ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll, beroende på kundens krav. Vi informerar alltid kandidaten i förväg om detta då det krävs ett godkännande från kandidaten innan någon sådan kontroll genomförs.
Vår målsättning är att bygga långsiktiga relationer och skapa en win-win-situation för både dig och för våra kunder, där din kompetens kommer till sin fulla rätt. Välkommen att bli en del av vårt team!
Låter det intressant? Fyll i formuläret nedan och skicka in din ansökan redan idag!
Ansök Här!